Sóc en Jaume Lorenzo i Felip. Tinc 57 anys i des de fa 6 anys sóc veí del barri de Montilivi de Girona, encara que per vincles directes amb la família ho sóc des de fa uns 35 anys. Aprofito l’ocasió per dirigir-me a vosaltres per donar a conèixer la meva gran afició, la ràdio.
Des de molt petit em va cridar l’atenció escoltar una ràdio de galena que no tenia piles i no estava connectada a la xarxa, a partir de llavors no he parat de col·leccionar aparells de ràdio. A l’edat de 16 anys em vaig construir el meu primer aparell de ràdio de galena i tota aquesta afició va desembocar en un altre “hobby”, el de radioaficionat amb l’indicatiu EA3DBB.
La meva col·lecció privada consta de 1.500 ràdios, que van des dels anys 1920 fins a 1990. Puc afirmar que és una de les col·leccions més grans de l’estat, totes classificades per antiguitat i té diverses ramificacions des de l’època de les de fusta, baquelita, portàtils amb làmpades transistors d’AM, transistors de 2 bandes, les de cotxe dels anys 1945, de butxaca d’AM, ràdios de publicitat, etc.
Dins de la col·lecció de ràdios la meva passió són els transistors denominats de butxaca i les ràdios fabricades a Girona per l’empresa OPTIMUS i les catalanes LAVIS, INTER, etc. Tota aquesta afició també m’ha portat a tenir llibres, revistes, diaris del 1936, notícies i reculls de premsa del 1920, CD, DVD i catàlegs de més de 10.000 models de ràdio de tot el món.
Us convido a entrar a les dues pàgines web que he creat referents al món de la ràdio: coleccionradios.com i radiotransistor.com
I no deixeu d’escoltar la ràdio, la bona ràdio. Salutacions. (EA3DBB, Jaume Lorenzo i Felip)
You must be logged in to post a comment.