Categoria: Radioaficionats

Unió de Radioaficionats del Vallès Oriental margina el català

La pàgina web d’Unió de Radioaficionats del Vallès Oriental (URVO) està escrita íntegrament en castellà malgrat que és sota un domini puntCAT. El requisit per a obtenir i utilitzar aquest domini és el següent:

El domini .cat és un domini cultural i lingüístic que pertany a tota la comunitat catalanoparlant i a qui s’hi vol adreçar. L’únic requisit que té és que al web ha d’haver-hi contingut en català. Qualsevol persona, entitat o empresa, d’aquí i de fora, pot registrar un domini .cat si vol tenir a la seva pàgina continguts en català.

Per tant, aquesta associació està incomplint aquest requisit i això podria comportar el tancament de la pàgina. Ens hem posat en contacte amb Unió de Radioaficionats del Vallès Oriental informant del fet i demanant que rectifiquin l’error:

Benvolguts radioaficionats, hem observat que el web de la Unió de Radioaficionats del Vallès Oriental (URVO) margina completament el català. La pàgina és íntegrament en castellà.

Les normes del domini .cat diuen que els webs d’aquest domini han de tenir els continguts en català i encara que hi hagi traductor a altres llengües, això no és vàlid. Per tant, esteu incomplint les normes que marca la Fundació puntCAT. Per aquest motiu, ho hem comunicat a la citada fundació per tal que adopti les mesures oportunes, si cal.

D’altra banda, la vostra discriminació del català és molt greu, en el cercador de radioaficionats QRZ, l’indicatiu EA3RCV el teniu redactat en anglès i en una altra llengua. Això és totalment inadmissible i discriminatori, ja que margina completament la llengua pròpia i oficial de Cataunya, el català.

Esperem que rectifiqueu a temps, en cas contrari també ho posarem en coneixement de la Plataforma per la Llengua per tal mirar quines mesures pot adoptar per exigir-vos que rectifiqueu.

Com es pot observar, el nostre redactat és totalment correcte i educat i, en canvi, la resposta que hem rebut per part d’un membre de la junta directiva és totalment desafortunada amb insults i menyspreu. Tot seguit publiquem la resposta original plena de faltes d’ortografia, però remarcant que no fem cap retret ni burla sobre el fet, sinó tot el contrari, qui ha redactat l’escrit és una víctima de la imposició del castellà de l’època que va anar a l’escola, però també hem de dir que avui dia hi ha correctors i traductors automàtics que corregeixen i tradueixen de forma no perfecte però bastant acceptable:

Ben bolgut EA3FHP, el meu nom és P**e per començar soc tan o molt mes catala que tu, per seguir pasare per alt la teva amanasa i per seguir et dire que la web va ser creada per una persona que no s’atrabeix escriure en el nostre idioma,en la mesura que creiem oportuna o anirem cambian. La teva mala vava te la pots fotra alla on et capigue. Pere mes explicacions et pots pasar per la nostra seu el poroper dijous 21-11 i ho acabem de parlar. m’as ofes de bon tros, Soc militan de Juns desde fa 30 anys nomes et dicha aixo. Apa paso bei perdona las faltas. A mi no m’as d’explicar sopas de duro de la nostra terra.

Hem de tornar a insistir que la situació del català es troba en estat d’emergència lingüística i no ens podem permetre marginar-lo i eliminar-lo de la nostra vida, ho diuen els experts i professionals de la llengua, com per exemple, Josep Maria Virgili i Ortiga, catedràtic d’institut de llengua catalana emèrit i la Maria Carme Junyent Figueras, filòloga i professora de lingüística a la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona.

Els radioaficionats i les associacions de Catalunya pràcticament tots són espanyolistes i no defensen mai el català enlloc, només cal veure les seves xarxes socials o el conegut cercador de radioaficionats QRZ on la majoria ho escriuen en castellà i anglès marginant sempre el català.

Tampoc no cal acompanyar el català amb el castellà. El bilingüisme és simplement un parany. El bilingüisme és una tragèdia indescriptible. La institucionalització del bilingüisme només ha servit perquè els que no vulguin aprendre el català no ho hagin de fer. El bilingüisme porta al fet que una llengua es mengi l’altra. I si no, que algú ens posi un exemple on això no hagi tingut lloc.

El col·lectiu de radioaficionats sempre s’excusa en què això no té lloc en aquesta afició argumentant que això és fer política i que no té cabuda en el món dels radioaficionats. Simplement, és una excusa, no volen defensar la llengua catalana simplement perquè se sotmeten a la imposició del castellà i se senten espanyols.

Volem acabar amb unes paraules publicades al perfil de X de l’Albert Donaire i Malagelada de la Cellera de Ter. Independentista i nacionalista català. Estudiant a la UOC: No n’hi ha prou amb viure a Catalunya per ser català. S’ha de parlar la llengua, sentir la cultura, la identitat nacional, la seva història, respectar el territori… dur els colors arreu! Es pot ser eternament un estranger vivint a un territori. Es pot ser un inadaptat colon.

La veritat a X i les mentides de l’Estat espanyol i de la premsa “seriosa”

Arxivat definitivament l’últim cas contra els docents de Sant Andreu de la Barca acusats de delictes d’odi per l’1-O. Els nou professors investigats denuncien en un manifest el silenci dels qui van “atiar” el conflicte i la falta de disculpes.

Aquesta notícia va omplir les pàgines de la premsa dita “seriosa”, i es van perjudicar moltes persones i les seves famílies. A tots els indignats per les fake news de les xarxes socials els recordo que la principal factoria de falsedats que ens afecten directament és l’Estat espanyol. Des de l’operació Catalunya, que és una trama de manipulació que riu-te’n dels algoritmes de l’Elon Musk, fins a les mentides contra els mestres i jutges independentistes passant per comptes secrets i trames fantasmagòriques, la premsa dita “seriosa” s’ha cobert de glòria empastifant persones innocents. Moltes vegades hem tingut sort del Twitter per poder-ho denunciar i desemmascarar, les coses com siguin.

Font: Carles Puigdemont a X.

4a Trobada de Radioaficionats a Sant Corneli

Trobada de radioaficionats a Sant Corneli, Cercs (Berguedà), organitzada pel Ràdio Club la Baells. Més d’un centenar de radioaficionats i familiars han participat en la jornada, que ha comptat amb ponències tècniques, una rifa solidària i un dinar de germanor.

Aquest diumenge, el Ràdio Club la Baells, amb indicatiu EA3RCI, ha celebrat la seva 4a trobada anual a Sant Corneli, al Berguedà, aplegant més d’un centenar de radioaficionats, acompanyants i familiars en una jornada plena d’activitats. La trobada ha començat a les 9 del matí a l’antic cinema de Sant Corneli, on els assistents han pogut gaudir d’un esmorzar abans de començar les diverses activitats programades.

Els assistents han tingut l’oportunitat de participar en una sortida de “cacera de bolets” per als familiars i acompanyants, mentre els radioaficionats assistien a dues ponències tècniques sobre l’ús de la tecnologia LoRa APRS, impartides per EA3W (Xavier) i EB3CPN (Toni). Després de les conferències, s’ha obert una taula rodona on els assistents han pogut debatre i compartir experiències sobre el món dels radioaficionats.

L’alcalde de Cercs, Urbici Malagarriga, ha inaugurat l’esdeveniment destacant la importància de mantenir i promoure les activitats relacionades amb els radioaficionats, especialment en entorns rurals com Sant Corneli. Al llarg del matí, els participants també han pogut visitar un mercat de segona mà amb productes relacionats amb la ràdio.

Un dels moments més esperats ha estat la tradicional rifa, on els assistents han pogut guanyar diversos articles de ràdio cedits per empreses patrocinadores com Antenes Salva, Astro Ràdio i Locura Digital, entre d’altres. La jornada ha conclòs amb un dinar de germanor al restaurant Santa Bàrbara, on s’ha servit un menú amb plats tradicionals de la comarca, acomiadant així una nova edició de la trobada amb un ambient de camaraderia.

La trobada del Ràdio Club la Baells ha demostrat una vegada més la seva capacitat de convocatòria i la seva tasca en la promoció i divulgació de la ràdio a la comarca. Els organitzadors ja estan pensant en l’edició de l’any vinent, amb la il·lusió de continuar sumant participants i activitats.

Font: Girona Notícies