Actualment, els prefixos dels indicatius de radioaficionat de Catalunya (Autorització Radioelèctrica d’Aficionat i Llicència) són EA3, EB3, EC3, ED3, EE3, EF3, EG3, EH3, AM3, AN3 i AO3 i no identifiquen Catalunya com a nació. Malauradament, s’identifica com el districte número 3 dels deu districtes que componen l’estat espanyol.
Una opció és implantar uns prefixos que identifiquin clarament Catalunya com a país en l’àmbit dels radioaficionats. Actualment, el prefix 1C no està assignat a cap país del món, per tant, la International Telecommunication Union (ITU) el podria assignar.
Catalunya es distribueix en vuit vegueries: Barcelona, Girona, Tarragona, Terres de l’Ebre, Catalunya Central, Lleida, Alt Pirineu i Aran i el Penedès. Amb la creació de la nova vegueria del Penedès, els prefixos dels indicatius nacionals dels radioaficionats quedarien distribuïts de la següent forma:
Prefix nacional de Catalunya 1C, seguit del número corresponent dels districtes catalans:
- 1C1 – Barcelona
- 1C2 – Girona
- 1C3 – Catalunya Central
- 1C4 – Alt Pirineu i Aran
- 1C5 – Lleida
- 1C6 – Tarragona
- 1C7 – Terres de l’Ebre
- 1C8 – Penedès
Alguns exemples:
- un indicatiu de les comarques de la vegueria de Barcelona seria 1C1CNV
- un indicatiu de les comarques de la vegueria del Penedès seria 1C8HSL
- un indicatiu de les comarques de la vegueria de la Catalunya Central seria 1C3FHP
- un indicatiu de les comarques de la vegueria de Girona seria 1C2FOH
És molt important, ja que d’aquesta forma, els indicatius dels radioaficionats catalans apareixerien a tots els cercadors d’indicatius, llibres de registre de QSOs, DX-Clúster, plataformes de confirmació de QSOs, targetes QSL, etc. reconeguts com a Catalunya i amb la senyera catalana, sense oblidar també la necessitat que Catalunya sigui inclosa com entitat DXCC a la llista de l’American Radio Relay League anomenada The ARRL DXCC List. Per aquest motiu hi ha la petició a l’ARRL per a recollir més signatures que, en el dia d’avui, ja han arribat a 2.230.
Els radioaficionats hem de demanar a l’administració que atorgui els nous indicatius.